Herontdek die KUNS om te WAG
Die meeste mense hou glad nie van wag nie. Geestelike mense, daarenteen, is geoefen in 'n houding van geduldige afwagting op die Here. Hulle leer om in afhanklikheid te wag totdat Hy die teken gee, en beweeg dan met oortuiging en krag in Sy wil en tydsberekening.
Die Geheime Weg Na Sy Krag
LEES VERDER:
"Faith and love will lead you along a path unknown to you, to the place where God is hidden. It is in the waiting that you meet Him." St. John of the Cross \(1542–1591)
Ons leef in 'n wêreld waar ons gewoond geraak het aan vinnige oplossings. Ons hou van kitskos, kitsboodskappe, en vinnige resultate. Om te wag voel vir baie van ons soos tydmors, 'n frustrasie, of selfs 'n teken dat iets verkeerd is. Maar wat as wag in werklikheid een van die kragtigste maniere is waarop God ons leer om Hom te vertrou, ons karakter te slyp, en ons geloof te verdiep?
Die meeste mense hou glad nie van wag nie. Geestelike mense, daarenteen, is geoefen in 'n houding van geduldige afwagting op die Here. Hulle leer om in afhanklikheid te wag totdat Hy die teken gee, en beweeg dan met oortuiging en krag in Sy wil en tydsberekening.
Wag is dus nie 'n passiewe proses nie—dit is aktief, het 'n doel met betekenis. Dink aan 'n visserman wat ure lank geduldig by 'n rivier sit, wag vir die regte oomblik wanneer die vis byt. Of 'n wildsjagter wat in stilte en konsentrasie wag vir sy prooi. Of dink aan 'n belegger wat oor jare wag vir sy opbrengste om te groei. Die beste voorbeeld is sekerlik dié van 'n soldaat, wat met onwrikbare dissipline wag op die opdrag en instruksie van 'n hoër gesag. Soldate word deeglik en streng opgelei om nooit 'n opdrag uit te voer sonder die regmatige mandaat en toestemming van hul bevelvoerders nie.
Abraham het vir 25 jaar gewag op die vervulling van God se belofte dat hy 'n seun sou hê. God het die belofte aan hom gemaak toe hy 75 jaar oud was (Genesis 12:4), en dit is uiteindelik vervul toe hy 100 jaar oud was met die geboorte van Isak (Genesis 21:5).
Moses, aan die ander kant, het 'n totaal van 80 jaar gewag voordat hy die Israeliete kon lei. Hy het die eerste 40 jaar in Egipte deurgebring as 'n prins in die paleis van Farao. Daarna het hy nog 40 jaar in die wildernis van Midian deurgebring as 'n skaapwagter nadat hy uit Egipte gevlug het (Eksodus 2:11-25; Handelinge 7:23-30). Toe hy uiteindelik 80 jaar oud was, het God hom geroep by die brandende bos om die Israeliete uit slawerny te lei (Eksodus 7:7).
Jesus het ongeveer dertig jaar gewag voordat Hy met Sy publieke bediening begin het. Lukas 3:23 stel dit duidelik:
“En Jesus was omtrent dertig jaar oud toe Hy begin het om te leer...”
Gedurende hierdie tydperk het Jesus in nederigheid en gehoorsaamheid geleef, waar Hy in Nasaret grootgeword het as die seun van 'n timmerman (Lukas 2:51-52). Hierdie jare van voorbereiding het Hom toegerus vir die drie jaar van intense bediening wat die wêreld sou verander.
Toe die wyn opraak, sê Jesus se moeder vir Hom: “Hulle het nie meer wyn nie.” Maar Hy sê vir haar: “Waarom sê u dit vir My? My tyd het nog nie gekom nie.” Sy moeder sê toe vir die kelners: “Wat Hy ook al vir julle sê, moet julle doen.” (John 2:2-4)
Die ARM van die VLEES hou niks goed in nie
Dit is een van die fundamentele beginsels van die Nobelvredesprys: jy mag nie jouself nomineer nie. Iemand anders móét jou benoem en motiveer waarom jy hierdie eer verdien. Dit illustreer hoe belangrik dit is dat ander mense jou waardering en respek uitspreek, eerder as om dit self op te eis.
Net soos hierdie beginsel, is wag een van die eerste lewenslesse wat ons aan ons kinders leer. Ons leer hulle om te wag tot dit etenstyd is en om geduldig te wees sodat ’n maatjie of ’n broer ook 'n kans kry om met die speelding te speel. Wag leer ons van respek, geduld en selfbeheersing—onombeerlik om ons te help om beter verhoudings en 'n gesonde samelewing te bou.
So sê die HERE: Vervloek is die man wat op die mens vertrou en vlees sy arm maak, terwyl sy hart van die HERE afwyk. (Jer 17:5)
Wees sterk en vol moed, wees nie bevrees of verskrik vanweë die koning van Assirië of vanweë die hele menigte wat saam met hom is nie; want by ons is meer as by hom. By hom is ’n vleeslike arm, maar by ons is die HERE onse God om ons te help en ons oorloë te voer! En die manskappe het gesteun op die woorde van Jehiskía, die koning van Juda. (2 Chron 32:7-8)
Vertrou op die HERE met jou hele hart en steun nie op jou eie insig nie.
Ken Hom in al jou weë, dan sal Hý jou paaie gelykmaak.
Wees nie wys in jou eie oë nie; vrees die HERE, en wyk af van die kwaad;
dit sal genesing wees vir jou liggaam en verkwikking vir jou gebeente. (Prov 3:5-8)
ARM-VAN-VLEES MODERNE EWELS
Hier is 'n lys van moderne euwels wat gewortel is in "die arm van die vlees"—'n afhanklikheid van menslike krag, manipulasie of mag in plaas van goddelike leiding. Hierdie praktyke weerspieël die misbruik van gesag, dwang en geweld:
- Diktatorskap – Absolute heerskappy deur een individu wat sy wil op ander afdwing sonder aanspreeklikheid.
- Totalitarisme – ’n Stelsel waar die regering elke aspekte van die lewe beheer, sonder ruimte vir persoonlike vryheid of meningsverskil.
- Boeliegedrag – Die gebruik van intimidasie, dreigemente of fisiese geweld om ander te domineer, dikwels diegene wat kwesbaar is.
- Misbruik van Mag – Die uitbuiting van gesag vir persoonlike gewin of om ander te onderdruk, sonder agting vir geregtigheid en billikheid.
- Onderdrukking – Sistematiese onderdrukking van ’n spesifieke groep mense, wat hulle regte of waardigheid ontneem.
- Dwang – Om iemand te forseer om teen hul wil op te tree deur middel van dreigemente of druk.
- Manipulasie – Misleidende taktieke om ander te beheer of te beïnvloed vir selfsugtige doeleindes.
- Uitbuiting – Onregverdige gebruik van ander se kwesbaarhede of hulpbronne vir eie gewin.
- Militarisme – Oordrewe afhanklikheid van militêre mag om politieke of ekonomiese doelwitte te bereik, dikwels ten koste van menselewens.
- Korrupsie – Misbruik van mag vir persoonlike voordeel, wat geregtigheid en gelykheid ondermyn.
- Slawerny en Mensehandel – Die behandeling van mense as kommoditeite, en hul uitbuiting vir arbeid, wins of seksuele doeleindes.
- Ekonomiese Onderdrukking – Stelsels wat individue of gemeenskappe in armoede vasvang en hulle geleenthede vir vooruitgang ontneem.
- Sensuur – Die onderdrukking van waarheid of andersdenkende stemme om beheer te handhaaf of ’n spesifieke narratief af te dwing. Indoktrinasie - Die proses waardeur idees, oortuigings of ideologieë aan iemand ingeprent word, dikwels sonder kritiese ondersoek of vraagstelling.
- Godsdienstige Vervolging – Die gebruik van geweld of dreigemente om geloofs- en aanbiddingsvryheid te onderdruk.
- Sistemiese Rassisme – Geïnstitionaliseerde diskriminasie op grond van ras, wat ongelykheid en ongeregtigheid voortsit.
- Kulturele Imperialisme – Die afdwing van 'n dominante kultuur se waardes, oortuigings of praktyke op ander, wat diversiteit en erfenis uitwis.
- Propaganda – Die doelbewuste verspreiding van vals inligting of bevooroordeelde narratiewe om openbare persepsie te manipuleer en beheer oor die samelewing te behou.
- Volksmoord – Die doelbewuste uitwissing van ’n groep gebaseer op etnisiteit of godsdiens.
- Omgewingsuitbuiting – Die onverantwoordelike uitputting van natuurlike hulpbronne, wat ekosisteme en toekomstige geslagte skade aandoen.
- Tegnologiese Onderdrukking – Die gebruik van tegnologie om privaatheid in te dring, gedrag te manipuleer of outoritêre beheer af te dwing (bv. toesigstelsels).
Elkeen van hierdie euwels weerspieël 'n afhanklikheid van menslike krag en slinksheid ("die arm van die vlees") eerder as onderwerping aan goddelike beginsels van geregtigheid, liefde en nederigheid. Dit toon die gevolge van magsoekery en beheer sonder agting vir God se wil of die inherente waardigheid van elke persoon.
Wat WAG nie is nie:
"Waiting is a period of learning. The longer we wait, the more we hear about Him for whom we are waiting." Henri Nouwen (1932–1996)
Soos ons die kuns van wag herontdek, is dit ook belangrik om te verstaan wat wag nie is nie. Te veel mense verwar wag met passiwiteit of die gebrek aan aksie. Maar in die Bybel sien ons dat wag nie beteken om niks te doen nie. Dit is eerder 'n aktiewe vertroue op God se tyd en plan. Kom ons kyk na wat wag nie is nie, sodat ons kan leer om met geloof en doelgerigtheid op God te wag.
1. Wag is Nie Uitstel Nie (Prokrastinasie)
Wag is nie 'n verskoning om uit te stel wat jy weet God jou geroep het om te doen nie.
“Moenie sê: Ek sal die kwaad vergeld nie; wag op die HERE, en Hy sal jou help.” – Spreuke 20:22
Wag vra van ons om op die regte tyd op te tree. Uitstel kom uit 'n plek van ongemak of vrees, maar wag kom uit 'n plek van voorbereiding en gehoorsaamheid.
Elke oggend, wanneer jy opstaan, sê oor en oor vir jouself: doen dit nou. Doen dit nou, doen dit nou. Ek doen dit nou. Doen dit nou. Wanneer jy die geneigdheid het om dinge uit te stel, programmeer jou onderbewussyn met hierdie outomatiese, gekondisioneerde opdrag: doen dit nou. Doen dit nou. Doen dit nou.
Die sleutel om uitstel te oorkom, is om 'n gevoel van dringendheid te ontwikkel. Wees die tipe persoon wat dinge vinnig gedoen kry, die tipe persoon wat vinnig aan 'n taak begin werk. Weet jy dat minder as 2% van die bevolking 'n gevoel van dringendheid het? En dat daar nie ’n enkele suksesvolle persoon is wat nie hierdie eienskap het nie?
As jy net 'n gevoel van dringendheid ontwikkel, sodat jy, wanneer iemand jou 'n taak gee, dadelik daarop fokus en dit vinnig afhandel, sal dit jou binne 'n baie kort tyd na die boonste vlakke beweeg.
2. Wag is Nie Vrees Nie
Ware wag is nie 'n reaksie op vrees of onsekerheid nie. In Eksodus 14:14 staan geskryf:
“Die HERE sal vir julle stry, en julle moet stil wees.”
Vrees paraliseer ons en keer dat ons God se stem hoor. Wanneer ons wag, doen ons dit met vertroue, wetende dat Hy in beheer is.
3. Wag is Nie Twyfel Nie
Om te wag beteken nie dat jy aan God se vermoë of getrouheid twyfel nie. Miga 7:7 sê:
“Maar ek sal uitsien na die HERE, ek sal wag op die God van my heil; my God sal my hoor.”
Twyfel kyk na die omstandighede en sê: "God is dalk nie in staat nie." Ware wag sê: "Ek vertrou dat Hy op Sy tyd sal voorsien."
4. Wag is Nie Aarseling Nie (Hesitasie)
Wag is nie dieselfde as aarseling of die onvermoë om 'n besluit te neem nie. Psalm 27:14 sê:
“Wag op die HERE! Wees sterk, en laat jou hart sterk wees!”
Aarseling kom uit 'n plek van onsekerheid. Wag beteken dat jy seker is van jou geloof in God en wag vir Sy duidelike leiding.
5. Wag is Nie Ongeloof Nie
Ongeloof glo nie dat God sal optree nie, maar wag is 'n daad van geloof. In Jesaja 30:18 lees ons:
“En daarom sal die HERE wag om julle genadig te wees... Welgeluksalig is almal wat op Hom wag!”
Ongeloof sluit jou hart af vir God se werk. Wag open jou hart en verwag dat Hy sal beweeg.
6. Wag is Nie Passiwiteit Nie
Wag beteken nie dat jy niks doen nie. Dit is aktiewe gehoorsaamheid aan God terwyl jy Hom vertrou vir Sy tydsberekening. Jakobus 5:7 leer ons:
“Die landbouer wag op die kosbare vrug van die aarde en het lank geduld daarmee totdat dit die vroeë en die laat reën ontvang het.”
Wag is soos 'n boer wat sy grond voorberei en plant, met die verwagting dat die oes op die regte tyd sal kom.
7. Wag is Nie Luiheid Nie
Wag is nie 'n verskoning om niks te doen en in onaktiwiteit te verval nie. Galásiërs 6:9 sê:
“En laat ons nie moeg word om goed te doen nie; want op die regte tyd sal ons maai as ons nie verslap nie.”
Luiheid bring stagnasie. Ware wag is gevul met aktiwiteite van geloof, gebed en voorbereiding.
"Let nothing disturb you. Let nothing make you afraid. All things are passing. God alone never changes. Patience gains all things. If you have God, you will want for nothing. God alone suffices." Teresa of Ávila (1515–1582)
Wag is een van die mees dinamiese aspekte van geloofslewe. Dit is 'n aktiewe proses van vertroue, gebed, voorbereiding en gehoorsaamheid. Wanneer ons verstaan wat wag nie is nie—uitstel, vrees, twyfel, aarseling, ongeloof, passiwiteit of luiheid—kan ons met groter sekerheid en geloof leef.
Hoe Maak Ons?
Die hoofrede hoekom ons WAG is om God se krag, wysheid, insig, en werskwyse te bekom!! Ons plaas 'n wag voor ons mond (Ps 141:3) om eers Sy woorde te ontvang wat genees, versoen en herstel. Ja ons vermaan, maar met wysheid en liefde. Ja, ons staan op teen dit wat verkeerd is, sonder om te vloek of mense name te noem.
In The Lucifer Effect: Understanding How Good People Turn Evil verduidelik Philip Zimbardo die gevare van die objektifisering, demonisering, ontmensliking, desensitisering en ontindividualisering van mense:
"Wanneer ons ander ontmenslik, stroop ons hulle van hul individualiteit en menslikheid, en verminder hulle tot blote objekte of kategorieë. Hierdie psigologiese proses maak dit makliker om skade, wreedheid en selfs gruweldade te regverdig, aangesien dit ons losmaak van empatie en morele aanspreeklikheid."
Jesus se lewe en bediening is ’n perfekte voorbeeld van hoe om op God te wag en Sy wil te volg. Selfs as die Seun van God, het Jesus nederigheid en afhanklikheid van die Vader gedemonstreer. Hy het herhaaldelik verklaar dat Hy niks uit Homself kon doen nie, maar slegs dit wat Hy die Vader sien doen. Hierdie afhanklikheid en wag op God was die basis van Sy kragtige bediening en diepe gehoorsaamheid.
In Johannes 5:19 sê Jesus:
“Voorwaar, voorwaar Ek sê vir julle, die Seun kan niks uit Homself doen nie, tensy Hy die Vader iets sien doen; want alles wat Hy doen, dit doen die Seun net so.”
Hierdie woorde wys dat Jesus Sy bediening en elke aksie gebaseer het op waar die Vader reeds aan die werk was. Hy het nie gejaag om Sy eie wil uit te voer nie, maar het deur gebed, wag, en geestelike insig die Vader se plan gevolg. Dit was nie passiwiteit nie, maar aktiewe waaksaamheid en bereidwilligheid om op die regte tyd te beweeg.
Jesus se erkenning van Sy afhanklikheid van God het Hom ook in staat gestel om met sekerheid te verklaar in Lukas 4:21, nadat Hy Jesaja 61 in die sinagoge voorgelees het, sê Hy: “Vandag is hierdie Skrif in julle ore vervul.” Hierdie woorde is 'n bewys dat Hy in die Vader se tydsberekening gewag het om sekere waarhede en wonders openbaar te maak. Hy het nie vooruit gehardloop nie; Hy het gewag totdat die Vader die oomblik gereed gemaak het.
Hierdie patroon word ook gesien in hoe Jesus wonders verrig het. Hy het nie elke sieke genees of elke nood dadelik aangespreek nie, maar Hy het gedoen wat die Vader Hom gelei het om te doen. Wanneer Hy byvoorbeeld die man by die bad van Betesda genees (Johannes 5), genees Hy net een persoon, hoewel daar baie siekes was. Dit wys dat Hy gehoorsaam was aan waar die Vader se werk in daardie oomblik gefokus was.
Jesus se wag op God het ook deurgewerk na Sy gebedslewe. Hy het gereeld alleen gegaan om tyd met die Vader deur te bring (Lukas 5:16). Hierdie tye van gebed en wag het Hom in lyn gehou met die Vader se wil, sodat Hy met sekerheid kon optree wanneer die tyd reg was.
Jesus se voorbeeld leer ons dat wag op God nie 'n passiewe houding is nie, maar 'n aktiewe afhanklikheid van Sy leiding. Dit vra dat ons eers erken dat ons uit onsself niks kan doen nie, en dan waaksaam bly vir waar God reeds aan die werk is. Wanneer ons God se werk in ons lewens en om ons sien, kan ons met sekerheid en krag optree en die volle impak van Sy planne sien ontvou. Soos Jesus, is ons geroep om te wag, te luister, en dan met geloof en gehoorsaamheid te beweeg.
"Act as if everything depended on you; trust as if everything depended on God." St. Ignatius of Loyola (1491–1556)
Die Toegang tot GOD se KRAG is Deur op Hom te WAG
"Wait patiently for the Lord; strive for patience rather than consolation, and trust that all things will work together for your good." Thomas à Kempis (1380–1471)
Jesus moes vir 40 dae vas en bid om krag te ontvang vir Sy bediening. Die eerste gelowiges moes gaan bid en afsonder om krag te ontvang. (Acts 8:1). Die sleutel dus tot God se krag is om op Hom te wag.
Uiteindelik gaan dit oor die REGTE TYDSBEREKENING van 'n saak.
Die regte woord op die regte tyd, het 'n positiewe resultaat.
"Want die openbaring wag nog vir die bepaalde tyd, maar dit snel na die einde toe en sal nie lieg nie; as dit talm, wag daarop, want dit kom sekerlik, dit sal nie uitbly nie." Habakuk 2:3
Daar is vir alles 'n bepaalde tyd, 'n tyd vir elke saak onder die hemel." Prediker 3:1